Posiadacze aut z wysokoprężnymi silnikami często muszą się mierzyć z wieloma kosztownymi naprawami. Dość powszechnie na przykład się w nich psują koła dwumasowe albo turbosprężarki, a na ich naprawę zależnie od modelu przeznaczyć trzeba od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Podobnie sytuacja wygląda ze wtryskiwaczami, które także w niektórych jednostkach napędowych potrafią narobić wiele problemów. Producenci silników oceniają przeważnie ich trwałość między 150 a 250 tysięcy przebytych kilometrów, i po takim dystansie często mogą zacząć doskwierać.
Przeważnie to się objawia mniejszą mocą silnika i jego nierówną pracą, z tego też powodu jeżeli się zauważy tego typu rzeczy, lub tym bardziej świecić zacznie kontrolka, to jak najszybciej trzeba pojechać do warsztatu. Jeżeli chodzi o całkiem nowe wtryskiwacze do diesla, to sytuacja nie przedstawia się z nimi wesoło. W związku z tym że są one dostępne jedynie w autoryzowanych serwisach, to właściciele samochodów muszą się liczyć z dużymi kosztami, w przypadku starszych samochodów przekraczającymi ich wartość.
Alternatywna opcja to zakup wtrysków po regeneracji, które można znaleźć w dużo korzystniejszych cenach. Taka regeneracja pozwala na przywrócenie ich parametrów do stanu takiego jak przy nowych, co pozwoli na kolejne wiele lat jazdy. Chcąc kupić takie wtryski po regeneracji przede wszystkim trzeba znać ich oznaczenie, ponieważ nawet w przypadku tego samego modelu silnika wtryskiwacz 28307309 niekoniecznie spasuje do konkretnej jednostki.
+Artykuł Sponsorowany+